(czterdziestka) 1978


miejsce: libertów, wieś w małopolsce
osoby dramatu: ja i mój wiek i parę cytatów
scena: jem truskawki, aż po egzemę („kiedy jem truskawki moja tragiczna koncepcja świata unicestwia się w zachwycie, że jem truskawki” – Anna Świrszczyńska)
                                                           1.
forty” w języku angielskim jest jedynym liczebnikiem, w którym litery ułożone są alfabetycznie. minus czterdzieści stopni celsjusza = minus czterdzieści stopni fahrenheita. 20 maja 1978 roku wystrzelono sztucznego satelitę wenus pioneer venus 1. urodziła się hanna krall, ciekawe czy o 9.00 rano?
2.
maj zawsze pachnie bzem i konwaliami. kupuję całe naręcza kwiatów, bezwstydnie ukwiecam, a potem wącham i nie narzekam. a ja zawsze na coś narzekam, z  wyjątkiem jeszcze wieku. nie mam pretensji.
3.
Ważka przysiadła na burcie mojej łódki płyniemy razem” - Jadwiga Stańczakowa
4.
Wiesz, co ja sobie całe życie mówiłam? Dzieci dorosną to ja se stąd pójdę. Dzieci dorosły, a ja, co? Nie ma gdzie iść! A poza tym to wiesz, co ludzie mówią? „Po czterdziestce to tak jakby już wszystko było i nic człowieka nie rajcuje.” Tylko, że u mnie to szybciej poszło! Ja to się tak czułam jak miałam dwadzieścia pięć!Pewnego dnia decyduje się na szaleństwo. Mając powyżej uszu małżeńskich powinności, wszystko postanawia zacząć od nowa. Pragnie się jeszcze cieszyć życiem i, mimo że lat jej nie ubędzie, zamiast mówić: „Boże, mam czterdzieści dwa lata” woli wykrzyknąć: „Shirley, masz dopiero czterdzieści dwa lata, jak to cudownie!” - Shirley Valentine (Krystyna Janda)

5.
Pierwsze czterdzieści lat życia dostarcza nam tekstu, reszta jest komentarzem” - Arthur Schopenhauer

6.
Masz lat blisko czterdzieści, wyglądasz na blisko trzydzieści, wyobrażasz sobie, że masz nieco ponad dwadzieścia, a postępujesz, jakbyś miał niecałe dziesięć.” - Andrzej Sapkowski „Wiedźmin”

7.
Najważniejsza rzecz teraz to żyć energicznie i po mistrzowsku, wręcz desperacko. Bez sentymentów pozbywać się każdego kolejnego dnia. Nie guzdrać się zatem i nie mitrężyć czasu na rozmyślania nad tym czy owym. Tak powinnam postępować z życiem teraz, kiedy mam już czterdzieści osiem lat: z wiekiem życie powinno stawać się coraz żywsze i ważniejsze.” - Virginia Woolf „Chwile wolności. Dzienniki 1915-1941”




8.
"(...) skończyło się na tym, że zakochał się po uszy. Miał już wtedy pod czterdziestkę i był od dawna żonaty. Dojrzał więc całkowicie do tego, żeby zgłupieć dla jakiejś smarkuli." - Agatha Christie, "Pięć małych świnek"

9.
PODZIAŁ: Tak się dzielą białki: Do lat szesnastu: srałki, Do lat trzydziestu: dałki, Do lat czterdziestu: grzałki, Od lat czterdziestu do stu... ulęgałki. - Jan Sztaudynger

10.
Noszenie brylantów przed czterdziestką to bezguście, a nawet potem trzeba z nimi uważać. Tylko na starszych paniach wyglądają naprawdę dobrze. Taka Maria Ouspenska - tylko zmarszczki i kości, siwe włosy i brylanty. Też chciałabym kiedyś tak wyglądać.” - Holly Golightly „Śniadanie u Tiffany’ego”

11.

"Ci, którzy zaprzeczają czasowi, mówią: czterdziestka to nic, pięćdziesiątka to najlepsze lata, sześćdziesiątka to nowa czterdziestka, i tak dalej. Wiem jedno: istnieje czas obiektywny, ale też subiektywny, ten, który nosi się po wewnętrznej stronie nadgarstka, obok miejsca, gdzie wyczuwa się puls. I ten osobisty czas, będący czasem prawdziwym, jest odmierzany w stosunku do pamięci” Julian Barnes „Poczucie kresu”



You May Also Like

1 komentarze

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)