Teksty zostały rzucone odc. 23 - nie-ranking, Napis od Ministra, coś z Pisma i papierowe czary


Dzisiejsze teksty mało świątczne. Jestem daleko od przygotowań, pakowałam prezenty i pomagałam piec pierniki. Zakupy zrobiłam przez internet, omijają mnie więc lampki i śpiewy Mariah Carey, czy Georga Michaela. Zapraszam na nie-ranking, słowo o bookwarm cabin, teksty z Pisma i nowości od Ministra [z rymem, choć bez związku]. Na koniec rzeżby z papieru [również choinki].



Od posumowań huczno w internecie. Mnie przyciągnął nie-ranking w Tygodniku Powszechnym. „Zestaw noworoczny” to lista książek stworzona przez autorów Tygodnika. Każdy wybrał, najlepszą jego zdaniem pozycję kończącego się roku. 





50 kilometrów od Warszawy powstaje chatka do czytania – Bookwarm Cabin projektu pracowni POLE Architekci. Obiekt ma być dostępny już w 2019 roku. Dysponować będzie regałami wypełnionymi książkami, kominkiem, fotelem, dwuosobową sypialnią na antresoli i przepięknym widokiem. Całość w minimalistycznym, nowoczesnym designie, jak z instagrama! [foto: www.facebook.com/bookwormcabin]


Miesięcznik Pismo, znowu mnie czaruje. Najpierw chodziliśmy po parku Bohaterów Westerplatte, a potem przystanęliśmy przed witryną tej małej księgarni na Mościckiego. Ja i Staś. Przez chwilę spacerował z nami Andrzejek, ale zwiał, bo go przegłosowaliśmy, że staniemy przed księgarnią, a nie przed monopolowym. Byliśmy więc we dwóch i zerkaliśmy na nowości. Ja marzyłem o Masłowskiej, Staś o Twardochu, ale nie mieliśmy dość szmalu, bo sporo wydaliśmy na importowane fajki.” JarosławDudycz „LaurenceOlivier żyje!” czyta Leszek Zdun. Zachęcam do prenumerty!

Ministerstwo Kultury stworzyło własne pismo literackie „Napis. Liryka, etyka, dramat”, docelowo ma za nie odpowiadać Instytut Literatury [wciąż oficjalnie w planach]. Redaktorem naczelnym został Józef Maria Ruszar: „Misją Kwartalnika jest promowanie wartościowych utworów literackich i innych dzieł kultury oraz umożliwienie uzyskiwanie dochodów przez twórców niekomercyjnych. Celem projektu jest poszerzanie kręgu wyrobionych literacko czytelników oraz przeciwdziałanie komercjalizacji literatury i sztuki. Projekt jest jednym z praktycznych sposobów mecenatu państwa w dziedzinie kultury”. Pierwszy numer zamknie się w 250 stronach i zaprezentuje twórczość m.in. Józefa Łobodowskiego, Agaty Jabłońskiej, Janusza Węgiełka.


Czasem podrzucam ciekawe profile z Instagrama. Tym razem polecam @cutepapercuts, czyli ręczne robótki w papierze [w 3D!]. Jestem zahipnotyzowana!




You May Also Like

0 komentarze

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)